Pokud jde o podnikání, je každému člověku jasné, že se to neobejde bez toho, aby měl podnikatel svoji firmu, své zákazníky a něco, co by mohl dostatečně výhodně těmto zákazníkům nabízet. To dojde každému, protože to je ona zjevná část podnikání, kterou nikdo před nikým neutají. Kdyby nebylo firmy, nepodnikalo by se, kdyby nebylo co nabízet, nebylo by ani co prodávat a na čem vydělávat, a kdyby nebyla klientela, neměl by kdo za to nabízené platit. A tak je toto nezbytné.
Ale není to všechno, co je pro podnikání nezbytné. Jsou tady i další důležité záležitosti, jež se stoprocentně nesmí podcenit, respektive jež nesmí chybět. Například je nutné, aby měla každá firma už od svého zrodu firemní sídlo. A to nejen proto, aby měla čím zapůsobit na veřejnost, aby byla někde vidět, ale proto, že takové sídlo plní funkce, jež jsou v byznysu nepostradatelné.
Zákazníci přece musí být schopni firmu najít, aby v ní mohli nakupovat a utrácet peníze. Úředníci a různé instituce zase potřebují takovou firmu najít, aby ji dejme tomu kontrolovali. A kde se taková firma a její majitel hledají? Přece právě na adrese takového firemního sídla.
Firemní sídlo tedy znamená místo, kde lze firmu nalézt, kde je ji možné navštívit, kam jí lze zavolat nebo poslat korespondenci a podobně. A tím je nějaké takové sídlo nepostradatelné. A samozřejmě by měl takový objekt i dost důstojně reprezentovat.
Ale ne všichni podnikatelé mají peněz nazbyt. A ne všichni si tedy mohou kupovat nemovitosti jenom proto, aby měli firemní sídlo. A tak se často využívají pouze virtuální sídla, která jsou cenově dostupnou alternativou k vlastním nemovitostem podnikatelů. Soukromníci si tady zřizují své firemní sídlo v objektu toho, kdo je jim ho ochoten dát omezeně k dispozici, získávají tu adresu a omezené množství nepostradatelných podnikatelských služeb, a za to platí pouze zanedbatelnou částku. Čímž se vlk nažere a koza zůstane celá.