Jako každý rok se Vánoce a předvánoční nákupy kvapem blíží. Tedy hlavně pro ty, kteří si svoje vánoční dárky nenechávají na poslední chvíli. A snaží se je nakupovat s předstihem během celého roku. Nakupovat zboží se ale dá po celý rok. A to nejen během akce. Anebo slavných black friday, kdy se vám snaží obchodníci vnutit taktiku, že je vše skoro o polovinu levnější. I když pravá realita je trochu někde jinde. A vy se tedy necháte vlákat na jednoduchý marketingový tah. Ale takových tahů je mnohem více. Například se necháte zlákat cenovkou, která je prý o 75 procent levnější. Ale ta původní cena je vymyšlená a vy tak zaplatíte skoro původní cenu beze slevy.
Na to je potřeba si při nakupování dát pozor a dívat se obezřetně a nenechat se nalákat na první slevovou akci. A taky se snažte být obezřetní, pokud rádi nakupujete na internetových obchodech. A to nejenom při placení a zadávání údajů o své platební kartě a podobně. Vždy je lepší si zboží zaplatit bankovním převodem anebo dobírkou. Máte jistotu, že vaše platební údaje nebudou nikým zneužity. A taky v případě dobírky si svoje zboží můžete v klidu překontrolovat, než dojde k jeho zaplacení. A když vám tedy dojde zboží poškozené anebo se rozbije ještě v době záruční je dobré, pokud přejdete k reklamaci. A jaký je ten nejlepší postup? S reklamací jsou mnohdy problémy i když si zvolíte ten nejlepší postup.
A to jak s reklamací na spotřební zboží, tak i na reklamace Technolife.cz nezdařilých rekreačních zájezdů. A i v případě reklamování elektroniky to není úplně jednoduché. máte ze zákona nárok po dobu dvou let od nákupu v kamenných obchodech zboží reklamovat. A pokud jste si svoje zboží koupili na internetu na e-shopu počítá se vám záruční doba od chvíle, kdy jste svoje zboží převzali. A ne od momentu, kdy jste ho zaplatili. pokud budete reklamaci řešit vždy si nechte vypracovat průběh reklamace na papír. A to by mělo obsahovat datum a vznik reklamace a její průběh. Problém je v tom, že je velmi rozličné, co se do reklamace počítá a co se již za vadu nepovažuje. Musí se rozlišit co jste si způsobili sami a co již není vaše vina. V reklamaci můžete žádat například o výměnu zboží nebo o úplné vrácení peněz a také můžete žádat o opravu stroje, či spotřebního zboží. A prodejce na vyřízení vaší žádosti o reklamaci má standartních 30 dní.